Aankomst Tanzania

18 september 2014 - Arusha, Tanzania

Na een heerlijke vlucht met KLM (en 4 films later) zijn we goed aangekomen op de luchthaven van Kilimanjaro. Bij aankomst werd ons geduld gelijk op de proef gesteld: na 4 keer van rij gewisseld te hebben om een visum te regelen en ruim 1 uur later, stonden we eindelijk buiten!

Na een hobbelige rit, ze noemen het hier African massage, komen we aan bij Good Hope School & Orphanage. Buiten was het donker dus er was nog weinig te zien. Gauw de koffers uitgepakt en onze kamer dierenvrij gemaakt. We zijn toe aan een welverdiende nachtrust!

Donderdag om 6.30 uur worden we vriendelijk wakker gemaakt door de haan, een wekker is niet nodig! Als ontbijt 2 heerlijke witte boterhammen met (speciaal voor Denise) BOTER!!!

Hierna was de eerste ontmoeting op de school. In iedere klas krijgen we een warm welkom van de kinderen in koor: 'Good morning teachers/visitors. How are you?' Ook hebben we verschillende lessen bijgewoond. Weinig interactie, leerlingen die verveeld zijn en leerkrachten die uitstralen geen zin erin te hebben.

Vervolgens gaan we met de dala dala voor 40 cent (lokale openbaar vervoer) richting Arusha Town. De heenweg was goed te doen, terug werden we in een overvol busje geplaatst waardoor we verschillende lichaamsdelen voelden op plekken waar we dat liever niet hebben!

Bij terugkomst hebben we voor het eerst kennis gemaakt met de weeskinderen, super lieve kinderen die veel aandacht vragen en nodig hebben. Een kind van 8 jaar dat de kleuren in het Engels nog niet kan benoemen, baart ons zorgen. Onze hulp kunnen ze dus hard gebruiken.

Helaas zit de Wifi verbinding (nog) niet mee. We plaatsen nu een bericht op de laptop van de projectleider en hopen dat we dit snel op onze eigen laptop kunnen doen. De Wifi op onze telefoons werkt beter waardoor we (hopelijk) af en toe het thuisfront kunnen inlichten. Wanneer de Wifi op de laptop niet werkt, zullen we 1 keer per week naar Arusha Town gaan om een reisverslag inclusief foto's te plaatsen.

Tot snel!

1. Michelle:
    18 september 2014
    Leuk om te lezen schatten! Veel plezier en ik spreek jullie snel weer! <3
  2. Anja van Dijk:
    19 september 2014
    Leuke berichten dames. Er is veel werk voor jullie te doen, leuke uitdagingen. Succes en veel plezier.