Das pech, camera weg :(

3 november 2014 - Arusha, Tanzania

De eerste week van de samenwerking met middle-class en class 3 is niet gelopen zoals we gedacht hadden. Van middle-class hadden we meer verwacht. De leerkracht hiervan verblijft ook in het weeshuis waardoor we extra uitleg en instructie kunnen geven. Ze krijgt het zelfs nog een keer in het Swahili uitgelegd van de kinderen in het weeshuis. Toch voert ze de spellen voor geen meter uit. We gaan hier dus niet teveel tijd en moeite insteken, het is trekken aan een dood paard.

In class 3 gaat de uitvoering juist wel goed. De leerkracht is niet echt enthousiast maar voert de spellen wel goed uit. De kinderen pakken de spellen ook sneller op dan in de andere klassen. We hadden juist verwacht dat het in middle-class beter zou lopen dan in class 3.

Helaas hebben we bij dit verslag geen nieuwe foto's. Vrijdag middag zijn we (voor de zoveelste keer) naar de berg gegaan met de weeskinderen. Hier kwamen we de dorpsgek tegen die op een niet zo vriendelijke manier onze tas heeft meegenomen. Gelukkig was iedereen ongedeerd en lagen onze mobiels en pasjes in de kamer. Wel heeft hij de camera met al onze foto's.. 6 weken herinneringen zijn in 1 minuut verloren. Ook zat de sleutel van de kamer in de tas. Nadat er 2 uur met onze (stalen)deur geworsteld was, konden we er eindelijk in.

De projectleider heeft goede hoop dat we de camera terug zullen zien. Hij is diezelfde middag met een aantal kinderen bewapend terug gegaan naar de berg. Hier troffen ze (waarschijnlijk) de moeder van de dorpsgek. Ook heeft hij verschillende dorpsgenoten van de man gesproken. Aan de hand van onze beschrijving van de man denken ze te weten wie het is. Telefoonnummers zijn uitgewisseld en we krijgen een telefoontje als ze meer weten. Nu maar hopen dat hij de camera niet al verkocht heeft in de stad...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke v. Dijk:
    3 november 2014
    Dat was zeker schrikken, jullie zijn gelukkig ongedeerd . Van de. Camera is jammer, maar gelukkig vervangbaar .liefs xxx
  2. Oompie:
    3 november 2014
    Snap je niet van zo'n kerel he. Wat moet hij nou met een camera. Ze verkopen toch helemaal geen filmrolletjes daar?