Het leven is net een krentenbol, met af en toe een hard stukje...

27 oktober 2014 - Arusha, Tanzania

Dinsdag zijn we naar de watervallen van Mount Meru geweest. Na een wandeling van 2,5 uur kwamen we aan bij een pisstraaltje... We hadden een broertje/zusje van de victoria falls verwacht. Na een flinke wandeling viel dit dus wel tegen. De boterham met pindakaas maakte echter veel goed!

De weg naar de watervallen toe was erg mooi. We begonnen de tocht op een zandweg, daarna een steile afdaling waarin er meer begroeiing was en harder zand en tot slot belandden we in het 'tropisch regenwoud'. Hier moesten we meerdere keren het water oversteken (in Melissa haar geval er doorheen).

Donderdag avond zijn we met Sos en Fredy (de safari gidsen) en Emma en Jacqueline uit eten geweest bij Via Via. Hier staan ze bekend om de beste lasagne van Arusha, het was lekker maar onze kookkunsten overtreffen dit (met de juiste ingredienten en een normaal kookstel)!

Via Via staat ook bekend om de mzungu's... Of dit op een positieve manier is betwijfelen we.. Erg bijdehand om in Afrika in je korte broekje en strapless shirtje voorover te bukken!

Zaterdag zijn we naar de Blue Haren gegaan, hier staan ze bekend om de beste pizza's van Arusha! Dit is zeker waar! We hebben heerlijk geluncht en daarna even kunnen genieten van onze rust in de lounge banken.

Vanaf vandaag gaan we met 2 nieuwe klassen samenwerken: middle-class en class 3. De samenwerking met pre-unit en class 2 verliep erg goed, met pijn in ons hart verlaten we class 2.. Deze leerkracht was oprecht geinteresseerd in onze manier van lesgeven en noemde ons bezoek haar 'teachers practise'. We hebben er volle vertrouwen in dat ze de activerende werkvormen toe gaat passen.

1. Anja van Dijk:
    27 oktober 2014
    Mooi om te lezen dat jullie manier van lesgeven wordt gewaardeerd en evt wordt overgenomen.
    Leuk verhaal betreft het straaltje water... Ach, een wandeling is nooit weg toch? En Melissa, goed om te zien dat je niet zoveel tassen meer nodig hebt...
    Veel plezier nog dames, trots op jullie.