Tanzania in geuren en kleuren..

14 november 2014 - Arusha, Tanzania

Vorige week dinsdag en woensdag waren er toetsen in de klassen. Hierdoor konden wij geen educatieve spelletjes uitvoeren op school. Onze tijd hebben we toch nuttig besteedt door zelf woordzoekers, kleurplaten en doolhoven te maken.

Vorige week zaterdag hebben we aangifte gedaan bij het lokale politiebureau vanwege de camera. We stonden ons verhaal te vertellen aan de balie terwijl er een politieauto aan kwam rijden. Er stapten verschillende agenten uit met een geboeide man, even later zagen we een vrouw met verband om haar hoofd. De man werd langs ons en alle andere wachtenden naar een cel geleid. In de cel is helemaal niks, geen bed en ook geen toilet. De behoeftes moeten de gevangenen in een emmer doen die de bewakers af en toe komen brengen en weer meenemen. Het ruikt dus erg lekker op het politiebureau!

Maandag zijn we met Emma en Ally naar de stad gegaan om inkopen te doen op de lokale markt. Ook hier rook het niet naar viooltjes. Bij de verschillende 'slagers' stroomt het bloed over de straat en zal de keurmeester van voedingswaarden spontaan van z'n stokkie gaan.

Denise werd op de markt bijna door 'lompe boeren' met 'lompe karren' (Denise's woorden) omver gereden. Ze voelt zich hier dan ook aardig thuis, veel verschil met het Westland is er niet! (Melissa's woorden)

We hebben weer nieuwe overburen in het weeshuis: Monica is vorige week aangekomen en Sara en Manon afgelopen dinsdag. Van Monica mogen we haar camera vaak lenen zodat we goede foto's kunnen maken. Hierdoor kunnen we alsnog foto's op het weblog plaatsen.

We merken dat het met 5 vrijwilligers erg druk is in het weeshuis. Dit betekent dat we kleine groepjes begeleiden en dat we meer individuele aandacht kunnen geven. Zo trekken wij nu vooral naar de oudere weesjongens, zij vragen het minste aandacht en veel vrijwilligers geven ze hierdoor ook geen aandacht. Toch merken we dat ze steeds meer naar ons toe komen, ook zij hebben behoefte aan aandacht.

1. Arjenne:
    14 november 2014
    Nou melissa maakt niet veel vrienden hier Haha.
    Weer mooi om te lezen. Veel plezier.